lördag 13 april 2013

Köpstopp och kreativ garderob





bilder/kuvat verkstaden verstas


Följer med stort intresse Hanna Enlunds blogg Hannas Virrvarr. Fick chansen att höra henne live på Fashion Week. Förutom att hon är en väldigt kreativ och rolig fick hon mig att tänka efter ordentligt. Hur mycket kläder konsumerar jag egentligen? Vågar jag ens räkna mina plagg i garderoben? På vilka sätt kan jag undvika spontanköp? Vad behöver jag på riktigt? Erkänner att jag gick hem med dåligt samvete men också med många nya kläd-förvandligs-idéer. Fick också se och nava på den berömda trasmattsklänningen (här kan man tala om verklig recyckling!). Själv inspireras hon främst av loppisrundor och bl a Sofia Hedströms Modemanifestet och Outi Pyys Trashion. Läs mer om Hanna på dagens Öt eller gå och lyssna på hennes tankeväckande och inspirerande föreläsning nästa gång hon dyker upp i nejden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar