måndag 16 december 2013

Böcker och rim


bilder/kuvat verkstaden verstas

På jobbet har vi en rolig återvinningsjulkalender, en kalender med begagnade böcker. Alla som vill vara med tar en bok ur sin egen bokhylla, packar in den och skriver ett rim på paketet. Sen får man turvis dag för dag välja ett paket. Det är så kul med rim. Här är mitt bidrag. Ni kan försöka gissa vilken bok det är.

Tre bröder i nordens bergigaste land,
svin, kistor och killar hand i hand.
Jag lovar du vill ha mer,
del ett av fler.



Meillä on hauska kierrätysjoulukalenteri töissä. Jokainen paketoi hyvän kirjan omasta kirjahyllystä ja kirjoitta siihen jouluriimin.



2 kommentarer:

  1. Vilken bra kalender! Den idén ska jag ta med mej till jobbet. Rim gillar jag skarpt och hos oss rimmas det på varje klapp. Jag gissar att du har Berlinerpopplarna i paketet. Hälsar Annika.

    SvaraRadera