lördag 18 februari 2012

Billigt handarbetsmaterial



bilder/kuvat verkstaden verstas

Loppmarknader är rena guldgruvor för handarbetsintresserade. Hittade idag både ett stort blommigt retrotyg och yllegarn i alla regnbågens färger för sammanlagt 7 €. Har ett och annat hemma i verkstaden men kan bara inte gå förbi allt fint och billigt handarbetsmaterial. Köpte även en pall, men den ska genomgå en förvandling före ni får se den.


Tänään löysin retrokankaan ja villalankoja kirppikseltä, kaikki yhteensä 7 €. Ostin myös jakkaran mutta sen näette vasta kun olen uudistanut sen pensselillä ja virkkuukoukulla. 

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen en guldgruva, och jag tycker det triggar kreativiteten när man söker material på loppis. Då blir man tvungen att tänka själv. Problemet för mig är att hinna använda allt material jag släpar hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, har mer material och idéer än jag hinner använda. Men materialet inspirerar mig. T ex färgburkar på en hylla, garn i en korg eller tyger i en hög är i sig vackert!

      Radera